Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag goedkeuring statutenwijziging woningcorporatie

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u goedkeuring aan voor het wijzigen van de statuten van een woningcorporatie. Of voor het wijzigen van de statuten van een verbonden onderneming of dochtermaatschappij van de woningcorporatie.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor woningcorporaties.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn geen kosten verbonden aan deze aanvraag.

Welke bijlagen zijn nodig?

Tijdens het invullen van het formulier dient u de huidige vorm van de integrale tekst van de statuten mee te sturen, en een versie waarin de voorgenomen wijzigingen gemarkeerd opgenomen zijn.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Nadat u uw aanvraag heeft ingediend, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. Is uw aanvraagformulier volledig, inclusief alle juiste bijlagen, ingediend? Dan neemt de Autoriteit Woningcorporaties (Aw) de aanvraag in behandeling. U ontvangt hierover een bericht. Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de Aw zich aan de wettelijke beslistermijnen.


Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de Aw niet in behandeling. Dit geldt ook voor het niet meesturen van de gevraagde bijlagen. U ontvangt dan een bericht om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn aan te leveren.


De Aw is onderdeel van de ILT; de behandeling van uw aanvraag verloopt via het standaard aanvraagproces binnen de ILT.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

19-02-2025

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.