Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag extra lettercode en stamnummer (spoorvoertuigen)

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier kunt u 2 dingen aanvragen:

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor (toekomstige) voertuighouders, die een spoorvoertuig beheren dat wordt ingezet in de OTIF regio en voor fabrikanten van spoorvoertuigen.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn geen kosten verbonden aan deze aanvraag.

Welke bijlagen zijn nodig?

U mag optioneel gegevens aanleveren in een bijlage.

Hoe verloopt de aanvraag van een lettercode of stamnummer (rail)?

De ILT controleert of het verzoek voor een lettercode of stamnummer voldoet aan de vereisten uit EVR besluit 2018/1614/EU Aanhangsel 6. Als de aanvraag correct en compleet is, dan stuurt ILT een bericht naar de ERA om een nieuwe lettercode of stamnummer op te nemen in de digitale overzichten op de website van de ERA. Wanneer de code of het nummer is vastgesteld, stuurt ILT u hierover ook een bericht.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.