Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag Status Vooraf Goedgekeurde Inrichting (VGI)

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u een VGI-status aan. VGI staat voor ‘vooraf goedgekeurde inrichting’. Als u buitenlands afval via een kennisgevingsprocedure inneemt én het afval nuttig toepast, komt u hiervoor in aanmerking.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Alle EVOA-inrichtingen die uit het buitenland afkomstige afvalstoffen met kennisgevingprocedure in ontvangst nemen én nuttig toepassen kunnen een VGI-status aanvragen.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn geen kosten verbonden aan deze aanvraag.

Welke bijlagen zijn nodig?

  • Verklaring Omtrent het Gedrag voor de verantwoordelijke rechtspersoon (VOG RP). Met als doel 'Aanvraag status van vooraf goedgekeurde inrichting voor nuttige toepassing van naar Nederland overgebrachte afvalstoffen in het kader van Verordening (EG) 1013/2006’.
  • Beschrijving van de verwerkingswijze(n) van de afvalstoffen (inclusief toelichting) waarvoor u de VGI-status aanvraagt. Als er diverse verwerkingswijzen zijn, moet u die koppelen met de R-code en de daarbij horende Bazel-, OESO- en Euralcode.
  • Omgevingsvergunningen (of onderdelen ervan) die betrekking hebben op deze aanvraag.

Meer informatie vindt u op VGI-status afvalverwerkende bedrijven.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Nadat u uw aanvraag heeft ingediend, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. Is uw aanvraagformulier volledig, inclusief alle juiste bijlagen, ingediend? Dan neemt de ILT de aanvraag in behandeling. U ontvangt hierover een bericht. Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de ILT zich aan de wettelijke beslistermijnen.


Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de ILT niet in behandeling. Dit geldt ook voor het niet meesturen van de gevraagde bijlagen. U ontvangt dan een bericht om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn aan te leveren.
 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U bent ondernemer en vult via eHerkenning uw contactgegevens in.

 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.