Wat vraagt u met dit formulier aan?
Met dit formulier vraagt u goedkeuring aan voor een nieuw reglement financieel beleid en beheer of een wijziging in een bestaand reglement financieel beleid en beheer.
Alle woningcorporaties zijn verplicht om een reglement financieel beleid en beheer op te stellen. Het reglement helpt woningcorporaties om financieel gezond te blijven. In het reglement zijn de uitgangspunten vastgelegd van het financieel beleid en beheer, de organisatie, de jaarlijkse monitoring van en het intern toezicht op het beheer. Daarnaast staan in het reglement regels voor beleggingen en derivaten. Het reglement geldt ook voor de verbonden ondernemingen zoals dochters (meerderheidsbelang) en samenwerkingsvennootschappen waarin de woningcorporatie volledig aansprakelijk vennoot is.
Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?
Er zijn geen kosten verbonden aan deze aanvraag.
Welke bijlagen zijn nodig?
Welke bijlagen u moet invullen, verschilt per situatie. Tijdens het invullen van het formulier ziet u welke bijlage(n) u moet toevoegen.
Hoe verloopt uw aanvraag?
Nadat u uw aanvraag heeft ingediend, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. Heeft u het aanvraagformulier volledig ingediend, inclusief alle juiste bijlagen? Dan neemt de ILT de aanvraag in behandeling. U ontvangt hierover een bericht. Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de ILT zich aan de wettelijke beslistermijnen.
Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de ILT niet in behandeling. Dit geldt ook als u de gevraagde bijlagen niet meestuurt. U ontvangt dan een verzoek om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn op te sturen.