Wat vraagt u met dit formulier aan?
Met dit formulier meldt u wijzigingen aan het schip of aan de inzet van het schip die van invloed zijn op de bestaande documentatie die u al eerder van de ILT heeft gekregen. En waarbij het gaat om documentatie die u niet via uw klassenbureau kunt verkrijgen of als de ILT uw klassenbureau is.
U kunt NIET aanvragen met dit formulier:
- Aanmelden van een zeeschip
- Bemanningscertificaat
- Beoordeling bemanningsplan
- Certificaten en documenten die verband houden met het Maritieme Arbeid Verdrag (MLC) zoals het DMLC Part I
- Certificaten en documenten die verband houden met de registratie van een zeeschip zoals de Zeebrief
- Liability certificaten
- Aanvullende of optionele certificaten die u niet eerder heeft aangevraagd
- ISM gerelateerde documenten
Gebruik daarvoor aanvraagformulieren die speciaal bestemd zijn voor die onderwerpen.
Voor de categorie zeeschepen die bekend staan als bedrijfsmatige sportvisserij gebruikt u de formulieren voor zeevisvaartuigen.
Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor de partij die verantwoordelijk is voor het beheer van het zeeschip.
Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?
De kosten die verbonden zijn aan deze aanvraag vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren.
Welke bijlagen zijn nodig?
Wilt u de wijzigingen verduidelijken? Dan kunt u tekeningen uploaden.
Hoe verloopt uw aanvraag?
Nadat u uw aanvraag heeft ingediend, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. Heeft u het aanvraagformulier volledig ingediend, inclusief alle juiste bijlagen? Dan neemt de ILT de aanvraag in behandeling. U ontvangt hierover een bericht. Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de ILT zich aan de wettelijke beslistermijnen.
Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de ILT niet in behandeling. Dit geldt ook als u gevraagde bijlagen niet meestuurt. U ontvangt dan een bericht met het verzoek om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn op te sturen.