Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag certificaten vissersvaartuig bij overname

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u certificaten aan als u een vissersvaartuig overneemt dat al onder toezicht van de ILT valt.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Dit formulier is bedoeld voor de nieuwe eigenaar van het schip. Het formulier kan ook door een tussenpersoon ingevuld worden. In dat geval moet de eigenaar de tussenpersoon schriftelijk machtigen om de aanvraag in te dienen.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Aan deze aanvraag zijn kosten verbonden. Deze kunt u vinden in de Regeling Tarieven Transportsectoren.

Daarnaast dient u een bewijs van inschrijving in het Nederlandse visserijregister bij te voegen.


Wanneer u de certificaten heeft ontvangen, zijn periodieke inspecties nodig om de certificaten af te tekenen of nieuwe certificaten te ontvangen. Daarom wordt het vissersvaartuig opgenomen in het abonnementensysteem van de ILT en ontvangt de toekomstige eigenaar van het vaartuig jaarlijks een factuur voor het abonnement.

Welke bijlagen zijn nodig?

Als u dit formulier namens de eigenaar invult, heeft u een machtigingsformulier van de eigenaar van het vissersvaartuig nodig. Voeg het machtigingsformulier toe als bijlage bij het invullen van dit formulier.


Het formulier moet door u ondertekend worden. Zorg er daarom voor dat u bij het invullen een foto of scan van uw handtekening hebt.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Wanneer u uw aanvraag indient, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. De ILT neemt uw aanvraag in behandeling. Daarna ontvangt u een bericht waarin staat welke inspecties uitgevoerd moeten worden en welke documenten u moet indienen.

Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de ILT zich aan de wettelijke beslistermijnen.


Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de ILT niet in behandeling. Dit geldt ook voor het niet meesturen van de gevraagde bijlagen. U ontvangt dan een bericht om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn aan te leveren.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.