Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag bareboat-out verklaring

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier kunt u een bareboat-out verklaring aanvragen. Het schip moet teboekgesteld zijn in het kadaster.


Binnen een week moet u de originele Nederlandse zeebrief en de certificaten die zijn afgegeven door de ILT inleveren. Verstuur deze documenten per post naar ILT. De zeebrief en certificaten worden bewaard door ILT, indien nog geldig wordt het terug gegeven bij terugkeer naar de Nederlandse vlag.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor organisaties betrokken bij commerciƫle vaart.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Aan de behandeling van deze aanvraag zijn kosten verbonden. De actuele bedragen vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren.

Welke bijlagen zijn nodig?

Een verklaring van geen bezwaar van de nieuwe vlaggestaat is verplicht. Welke bijlagen u verder moet invullen, verschilt per situatie. Tijdens het invullen van het formulier ziet u welke bijlage(n) u moet toevoegen.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Nadat u uw aanvraag heeft ingediend, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. Is uw aanvraagformulier volledig, inclusief alle juiste bijlagen, ingediend? Dan neemt de ILT de aanvraag in behandeling. U ontvangt hierover een bericht. Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de ILT zich aan de wettelijke beslistermijnen.


Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de ILT niet in behandeling. Dit geldt ook voor het niet meesturen van de gevraagde bijlagen. U ontvangt dan een bericht om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn aan te leveren.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U bent ondernemer en vult via eHerkenning uw contactgegevens in.

 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.