Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag Inschrijving rompbevrachtingsregister en zeebrief koopvaardijschip

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier kunt u de afgifte aanvragen van een zeebrief en alle koopvaardijcertificaten die daarbij horen.


Ligt de teboekstelling van het schip in het buitenland? Dan kan het schip worden ingeschreven in het rompbevrachtingsregister. Het kan dan op huurbasis tijdelijk varen onder Nederlandse vlag. Om ingeschreven te worden moet:

  • Het schip in het buitenland teboekgesteld zijn;
  • Er een huurovereenkomst zijn tussen de rompvervrachter (verhuurder) en rompbevrachter (huurder);
  • Een bewijs van toestemming van het onderliggende vlaggenstaat voor het tijdelijke voering van een andere vlag.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor eigenaren van beroepsvaartuigen, waarvan het schip in het buitenland is teboekgesteld.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Aan de behandeling van deze aanvraag zijn kosten verbonden. De actuele bedragen vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren.

Welke bijlagen zijn nodig?

Welke bijlagen u nodig heeft, verschilt per situatie. Tijdens het invullen van het formulier ziet u welke bijlage(n) u moet toevoegen.


Bij het invullen van dit formulier moet u in ieder geval het formulier Aanvraag aanvullende certificaten koopvaardijschip als bijlage meesturen.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Nadat u uw aanvraag heeft ingediend, ontvangt u een automatische ontvangstmelding. Is uw aanvraagformulier volledig, inclusief alle juiste bijlagen, ingediend? Dan neemt de ILT de aanvraag in behandeling. U ontvangt hierover een bericht. Bij de behandeling van uw aanvraag houdt de ILT zich aan de wettelijke beslistermijnen.

Let op: Onvolledig of onjuist ingevulde formulieren neemt de ILT niet in behandeling. Dit geldt ook voor het niet meesturen van de gevraagde bijlagen. U ontvangt dan een bericht om de aanvullende gegevens binnen een bepaalde termijn aan te leveren.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.