Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag verklaring wet lokaal spoor - Beheerders en vervoerders

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier kunt u:

  • Een schriftelijke verklaring aanvragen bij de ILT in de zin van artikel 18, derde lid van de Wet lokaal spoor. Die verklaring heeft u nodig om door de decentrale overheid te worden aangewezen als beheerder in de zin van die wet.
  • Een schriftelijke verklaring aanvragen bij de ILT in de zin van artikel 27, derde lid van de Wet lokaal spoor. Die verklaring heeft u nodig om van de decentrale overheid een veiligheidscertificaat te krijgen.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor beheerders en vervoerders in de zin van de Wet lokaal spoor.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn kosten aan deze aanvraag verbonden. Het actuele tarief voor de afgifte van de verklaringen vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren.

Welke bijlagen zijn nodig?

Het veiligheidsbeheersysteem dat betrekking heeft op de verklaring Wet lokaal spoor. Met daarbij de onderliggende documenten. Hieruit blijkt in hoeverre u voldoet aan artikel 19 of 28 van de Wet lokaal spoor.

Hoe verloopt uw aanvraag?

De ILT neemt uw aanvraag in behandeling en besluit vervolgens welke acties nodig zijn.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.