Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag vergunning kabelbaaninstallatie

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u een vergunning aan voor het bouwen, in bedrijf stellen en het hebben van een kabelbaaninstallatie op grond van artikel 22 van de Wet kabelbaaninstallaties en van de Verordening (EU) 2016/424. Het gaat om nieuw te bouwen installaties of bestaande installaties, waar u een wijziging aanbrengt die ook vergunningsplichtig is voor de omgevingswet. En waarvoor u een aanvraag bij de gemeente moet indienen. Een vergunning voor een kabelbaaninstallatie geldt voor een ieder die de kabelbaaninstallatie bouwt of in bedrijf stelt en houdt.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor een ieder die een kabelbaaninstallatie bouwt of in bedrijf stelt en houdt.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn kosten verbonden aan deze aanvraag. Het actuele tarief vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren. Deze kosten hangen samen met de behandeling van de aanvraag en de afgifte, wijziging of schorsing van een kabelbaanvergunning en de afgifte van duplicaten en gewaarmerkte afschriften van een kabelbaanvergunning.

Welke bijlagen zijn nodig?

  • Een actueel uittreksel van de Kamer van Koophandel.
  • Een veiligheidsanalyse volgens artikel 8 van verordening 2016/424.
  • Een veiligheidsrapport volgens artikel 8 van verordening 2016/424. Met daarin informatie over de CE-markering en de EU-conformiteitsverklaring EG-keuringscertificaat. En aan welke voorwaarden nog moet worden voldaan.
  • Een afgegeven bouw- of omgevingsvergunning.
  • Informatie over de conformiteitsbeoordelingsinstantie die de conformiteitsbeoordelingsprocedures heeft verricht van het subsysteem of de veiligheidscomponenten.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Voor de behandeling van uw aanvraag geldt een termijn van 8 weken.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.