Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag aanmelding beoordelingsinstantie (AsBo)

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u een verzoek aan tot aanmelding als beoordelingsinstantie (AsBo), volgens artikel 33a Spoorwegwet, artikel 33 van de Regeling interoperabiliteit en veiligheid spoorwegen en artikel 13 van de Verordening (EU) 402/2013.
Voor een aanmelding moet u een geldig 17020 accreditatiecertificaat hebben met daarop de subsystemen aangegeven. Deze aanvraag wordt gezien als een verzoek om uw instantie aan te melden bij de Commissie. Dit gebeurt via het elektronische aanmeldingssysteem van de Commissie: ERADIS.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor:

  • Elk onafhankelijk en bevoegd extern of intern persoon.
  • Een onafhankelijke en bevoegde externe of interne organisatie of entiteit, die onderzoek wil uitvoeren om te beoordelen of een systeem geschikt is om aan de vastgestelde veiligheidsvereisten te voldoen.

Welke kosten zijn aan dit verzoek verbonden?

Er zijn kosten verbonden aan deze aanvraag. Het actuele tarief vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren.

Welke bijlagen zijn nodig?

Een overzicht van alle bijlagen die u bij de aanvraag voegt, vindt u verderop in dit formulier.

Hoe verloopt uw aanvraag?

De ILT neemt uw aanvraag in behandeling en besluit vervolgens welke acties nodig zijn.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.