Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag Beschikking Grondslag Afvalstoffenbelasting Buitenland

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u per kennisgeving een Beschikking Grondslag Afvalstoffenbelasting Buitenland aan bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Deze beschikking heeft u nodig om belastingaangifte te doen bij de Belastingdienst.


In deze beschikking legt de ILT het gewicht vast van de afvalstoffen die vanuit Nederland zijn overgebracht naar het buitenland om te storten of te verbranden. De ILT geeft de beschikking af op basis van de gegevens die u als kennisgever op het aanvraagformulier invult. Deze gegevens hebben betrekking op de betreffende kennisgeving, de uitgevoerde transporten en de daaruit voortgekomen documenten. U bent als kennisgever zelf verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van deze gegevens.


U kunt enkel een aanvraag indienen als de transportperiode is afgelopen of als de kennisgeving is ingetrokken. Ook is dit aanvraagformulier enkel bedoeld voor kennisgevingen waarop nog geen beschikking grondslag Afvalstoffenbelasting Buitenland is afgegeven.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Dit formulier is bedoeld voor kennisgevers, omdat zij belastingplichtig zijn. Dit formulier geldt alleen voor kennisgevingen voor overbrengingen van afvalstoffen vanuit Nederland naar het buitenland. Dit betekent dat u voor iedere kennisgeving met overbrenging van afvalstoffen vanuit Nederland naar het buitenland een beschikking bij de ILT moet aanvragen. Alleen wanneer geen transporten hebben plaatsgevonden (geen feitelijke overbrengingen) is het niet nodig een beschikking aan te vragen. In alle andere gevallen dient u wel een beschikking aan te vragen. Ook als de overgebrachte afvalstof in zijn geheel is hergebruikt of nuttig toegepast is.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn geen kosten verbonden aan deze aanvraag.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.