Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanleveren bestanden bedrijfsinspectie wegvervoer

 
 

Inleiding

 
 

Wat levert u met dit formulier aan?

Met dit formulier levert u bestanden voor een bedrijfsinspectie aan. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voert bedrijfsinspecties uit bij ondernemingen in het wegvervoer in Nederland. De ondernemingen in het goederen- en busvervoer krijgen een brief van de ILT met de vraag om bestanden aan te leveren voor een bedrijfsinspectie.


Het invullen van het formulier duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor ondernemers in het goederen- en busvervoer en hun gemachtigden. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de gevraagde bestanden. U mag iemand anders machtigen om de bestanden namens u aan te leveren. Ook dan blijft de ondernemer verantwoordelijk voor de aanlevering van correcte bestanden.

Welke bijlagen zijn nodig?

In de brief van de ILT staat welke bestanden u moet aanleveren.


Let op: Bij M-bestanden gaat het om alle gemaakte downloads in de inspectieperiode en de eerste download na deze inspectieperiode.
Bij C-bestanden gaat het om de eerst gemaakte download na de gevraagde inspectieperiode.


Het gaat om bestanden zoals ze uit de tachograaf komen, eindigend op .ddd of .esm.

Wat gebeurt er met uw bestanden?

Met de aangeleverde bestanden vindt een bedrijfsinspectie plaats op onder andere de rij- en rusttijden en de wetgeving zoals die in de brief genoemd staat. Bevindingen uit de inspectie legt de ILT vast in haar registratiesysteem. Na afloop van de inspectie informeert de ILT u per post of e-mail over de bevindingen.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het registratienummer dat uw melding heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende melding, houd dan het registratienummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U bent ondernemer en vult via eHerkenning uw contactgegevens in.

 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.