Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanleveren tachograafbestanden

 
 

Inleiding

 
 

Waarvoor is dit formulier bedoeld?

Met dit formulier levert u de bestanden aan van bestuurderskaarten (C-bestanden) en/of bestanden van digitale tachografen (M-bestanden) voor een digitale inspectie. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voert digitale inspecties uit bij ondernemingen in het wegvervoer in Nederland. De ondernemingen in het goederen- en personenvervoer krijgen een brief van de ILT met de vraag om bestanden aan te leveren.


Het invullen van het formulier duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor ondernemers in het goederen- en personenvervoer en hun gemachtigden. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de gevraagde bestanden. U mag iemand anders machtigen om de bestanden namens u aan te leveren. Ook dan blijft de ondernemer verantwoordelijk voor de aanlevering van correcte bestanden.

Welke bijlagen zijn nodig?

In de brief van de ILT staat welke bestanden u moet aanleveren. Belangrijk is hierbij:

  • Om welke soort bestanden het gaat.
  • De inspectieperiode.
  • De extensie/het bestandstype (.ddd of .esm).

Let op: Bij M-bestanden gaat het om alle gemaakte downloads in de inspectieperiode en de eerste download na deze inspectieperiode.
Bij C-bestanden gaat het om de eerst gemaakte download na de gevraagde inspectieperiode.

Wat gebeurt er met uw bestanden?

Met de aangeleverde bestanden vindt een digitale inspectie plaats op de rij- en rusttijden. Bevindingen uit de inspectie legt de ILT vast in haar registratiesysteem. Na afloop van de inspectie informeert de ILT de ondernemer over de bevindingen. Dit gebeurt per post of e-mail.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het registratienummer dat uw melding heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende melding, houd dan het registratienummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U bent ondernemer en vult via eHerkenning uw contactgegevens in.

 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.