Waarvoor is dit formulier bedoeld?
Met dit formulier levert u de bestanden aan van bestuurderskaarten (C-bestanden) en/of bestanden van digitale tachografen (M-bestanden) voor een digitale inspectie. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voert digitale inspecties uit bij ondernemingen in het wegvervoer in Nederland. De ondernemingen in het goederen- en personenvervoer krijgen een brief van de ILT met de vraag om bestanden aan te leveren.
Het invullen van het formulier duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.
Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor ondernemers in het goederen- en personenvervoer en hun gemachtigden. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de gevraagde bestanden. U mag iemand anders machtigen om de bestanden namens u aan te leveren. Ook dan blijft de ondernemer verantwoordelijk voor de aanlevering van correcte bestanden.
Welke bijlagen zijn nodig?
In de brief van de ILT staat welke bestanden u moet aanleveren. Belangrijk is hierbij:
- Om welke soort bestanden het gaat.
- De inspectieperiode.
- De extensie/het bestandstype (.ddd of .esm).
Let op: Bij M-bestanden gaat het om alle gemaakte downloads in de inspectieperiode en de eerste download na deze inspectieperiode.
Bij C-bestanden gaat het om de eerst gemaakte download na de gevraagde inspectieperiode.
Wat gebeurt er met uw bestanden?
Met de aangeleverde bestanden vindt een digitale inspectie plaats op de rij- en rusttijden. Bevindingen uit de inspectie legt de ILT vast in haar registratiesysteem. Na afloop van de inspectie informeert de ILT de ondernemer over de bevindingen. Dit gebeurt per post of e-mail.