Waarvoor is dit formulier bedoeld?
Gebruik dit formulier om de bestanden van de bestuurderskaarten (C-bestanden) en de digitale tachografen (M-bestanden) naar de ILT te sturen. Met deze bestanden doet de ILT een digitale inspectie van uw bedrijf.
Let op: Heeft u een brief van de ILT gekregen met het onderwerp Aankondiging bedrijfsinspectie? Vul dan het formulier Aanleveren bestanden bedrijfsinspectie in.
Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor ondernemers in het goederen- en personenvervoer en hun gemachtigden. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het opsturen van de gevraagde bestanden. U mag iemand anders machtigen om de bestanden voor u op te sturen. U blijft er wel zelf verantwoordelijk voor dat de correcte bestanden worden opgestuurd.
Welke bijlagen zijn nodig?
In de brief van de ILT staat welke bestanden u moet opsturen. Belangrijk is hierbij:
- Om welke soort bestanden het gaat
- De inspectieperiode
- De extensie/het bestandstype (.ddd of .esm)
Let op: Bij M-bestanden gaat het om alle gemaakte downloads in de inspectieperiode en de eerste download na deze inspectieperiode.
Bij C-bestanden gaat het om de eerst gemaakte download na de gevraagde inspectieperiode.
Met de aangeleverde bestanden vindt een digitale inspectie plaats op de rij- en rusttijden. De bevindingen uit de inspectie legt de ILT vast in haar registratiesysteem. Na afloop van de inspectie informeert de ILT u over de bevindingen. Dit gebeurt per post of e-mail.