Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanleveren tachograafbestanden

Aankondiging gepland onderhoud

Van dinsdag 01 juli 09.30 uur tot en met dinsdag 01 juli 10.30 uur is er onderhoud aan het portaal MijnILT en de ILT-webformulieren. In deze periode is het niet mogelijk om een aanvraag of melding te doen of MijnILT te gebruiken.

Bedankt voor uw geduld.

Heeft u een vraag aan de ILT? Gebruik het contactformulier of bel 088 489 0000 tijdens kantoortijden.

 
 

Inleiding

 
 

Waarvoor is dit formulier bedoeld?

Met dit formulier levert u de bestanden aan van bestuurderskaarten (C-bestanden) en/of bestanden van digitale tachografen (M-bestanden) voor een digitale inspectie. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voert digitale inspecties uit bij ondernemingen in het wegvervoer in Nederland. De ondernemingen in het goederen- en personenvervoer krijgen een brief van de ILT met de vraag om bestanden aan te leveren.


Het invullen van het formulier duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor ondernemers in het goederen- en personenvervoer en hun gemachtigden. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de gevraagde bestanden. U mag iemand anders machtigen om de bestanden namens u aan te leveren. Ook dan blijft de ondernemer verantwoordelijk voor de aanlevering van correcte bestanden.

Welke bijlagen zijn nodig?

In de brief van de ILT staat welke bestanden u moet aanleveren. Belangrijk is hierbij:

  • Om welke soort bestanden het gaat.
  • De inspectieperiode.
  • De extensie/het bestandstype (.ddd of .esm).

Let op: Bij M-bestanden gaat het om alle gemaakte downloads in de inspectieperiode en de eerste download na deze inspectieperiode.
Bij C-bestanden gaat het om de eerst gemaakte download na de gevraagde inspectieperiode.

Wat gebeurt er met uw bestanden?

Met de aangeleverde bestanden vindt een digitale inspectie plaats op de rij- en rusttijden. Bevindingen uit de inspectie legt de ILT vast in haar registratiesysteem. Na afloop van de inspectie informeert de ILT de ondernemer over de bevindingen. Dit gebeurt per post of e-mail.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het registratienummer dat uw melding heeft gekregen.

Datum van publicatie

15-05-2025

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende melding, houd dan het registratienummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

Uw organisatie is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK).

Meer informatie over eHerkenning

 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.