Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanleveren tachograafbestanden

 
 

Inleiding

 
 

Waarvoor is dit formulier bedoeld?

Gebruik dit formulier om de bestanden van de bestuurderskaarten (C-bestanden) en de digitale tachografen (M-bestanden) naar de ILT te sturen. Met deze bestanden doet de ILT een digitale inspectie van uw bedrijf.

Let op: Heeft u een brief van de ILT gekregen met het onderwerp Aankondiging bedrijfsinspectie? Vul dan het formulier Aanleveren bestanden bedrijfsinspectie in.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor ondernemers in het goederen- en personenvervoer en hun gemachtigden. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het opsturen van de gevraagde bestanden. U mag iemand anders machtigen om de bestanden voor u op te sturen. U blijft er wel zelf verantwoordelijk voor dat de correcte bestanden worden opgestuurd.

Welke bijlagen zijn nodig?

In de brief van de ILT staat welke bestanden u moet opsturen. Belangrijk is hierbij:

  • Om welke soort bestanden het gaat
  • De inspectieperiode
  • De extensie/het bestandstype (.ddd of .esm)

Let op: Bij M-bestanden gaat het om alle gemaakte downloads in de inspectieperiode en de eerste download na deze inspectieperiode.
Bij C-bestanden gaat het om de eerst gemaakte download na de gevraagde inspectieperiode.

Wat gebeurt er met uw bestanden?

Met de aangeleverde bestanden vindt een digitale inspectie plaats op de rij- en rusttijden. De bevindingen uit de inspectie legt de ILT vast in haar registratiesysteem. Na afloop van de inspectie informeert de ILT u over de bevindingen. Dit gebeurt per post of e-mail.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het registratienummer dat uw melding heeft gekregen.

Datum van publicatie

13-11-2025

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende melding, houd dan het registratienummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

Uw organisatie is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK).

Meer informatie over eHerkenning

 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.