Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag liability certificaten koopvaardij

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u een certificaat aan waarmee u bewijst dat u als eigenaar van een zeeschip verzekerd bent bij calamiteiten. Als u meerdere aanvragen moet doen, volg dan de stappen uit de Handleiding formulieren opslaan en openen om dit te vergemakkelijken.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Voor ondernemingen die eigenaar zijn van een zeeschip.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Aan de behandeling van deze aanvraag zijn kosten verbonden. De actuele bedragen vindt u op de website van de ILT.

Welke bijlagen zijn nodig?

Voor elk aangevraagd liability certificaat, voegt u een afschrift bij van de overeenkomst tot verstrekking van financiële zekerheid. Dit is de zogenaamde ‘Blue Card’.

Hoe verloopt uw aanvraag?

Nadat uw aanvraag is ontvangen, toetst de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) de nationaliteit van het schip.
Daarnaast controleert zij de gegevens op de ‘Blue Cards’. Denk hierbij aan de gegevens van de verzekeraar en de data van de verzekerde periode. Na afgifte van het certificaat krijgt u een factuur.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.