Wat vraagt u met dit formulier aan?
Met dit formulier vraagt u een certificaat aan waarmee u bewijst dat u als eigenaar van een zeeschip verzekerd bent bij calamiteiten. Als u meerdere aanvragen moet doen, volg dan de stappen uit de Handleiding formulieren opslaan en openen om dit te vergemakkelijken.
Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor ondernemingen die eigenaar zijn van een zeeschip.
Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?
Aan de behandeling van deze aanvraag zijn kosten verbonden. De actuele bedragen vindt u op de website van de ILT.
Welke bijlagen zijn nodig?
Voor elk aangevraagd liability certificaat, voegt u een afschrift bij van de overeenkomst tot verstrekking van financiële zekerheid. Dit is de zogenaamde ‘Blue Card’.
Hoe verloopt uw aanvraag?
Nadat uw aanvraag is ontvangen, toetst de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) de nationaliteit van het schip.
Daarnaast controleert zij de gegevens op de ‘Blue Cards’. Denk hierbij aan de gegevens van de verzekeraar en de data van de verzekerde periode. Na afgifte van het certificaat krijgt u een factuur.