Ga naar hoofdinhoud Ga naar Footer

Aanvraag erkenning scheepsrecyclinginrichting

 
 

Inleiding

 
 

Wat vraagt u met dit formulier aan?

Met dit formulier vraagt u een erkenning aan van de minister van Infrastructuur en Waterstaat voor scheepsrecyclingactiviteiten in Nederland.

Voor wie is dit formulier bedoeld?

Scheepsrecyclinginrichtingen die een erkenning van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zoals bedoeld in de Europese Verordening 1257/2013 nodig hebben.

Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?

Er zijn geen kosten verbonden aan deze aanvraag.

Welke bijlagen zijn nodig?

  • Scheepsrecyclingplan van de scheepsrecyclinginrichting (Verordening scheepsrecycling artikel 13 lid 1 onder e)
  • Kopie vigerende Omgevingsvergunning
  • Kopie vigerende Waterwetvergunning
  • Verklaring van het bevoegd gezag in het kader van de Omgevingswet dat uw scheepsrecyclinginrichting over een passende omgevingsvergunning beschikt om schepen van tenminste 500 GT te recyclen
  • Ondertekende verklaring waarin aanvrager verklaart volledig in lijn te zullen handelen met artikel 13 van de Verordening (EU) Nr. 1257/2013

Hoe verloopt uw aanvraag?

Na ontvangst van uw aanvraag ontvangt u een ontvangstbevestiging. De ILT neemt binnen 8 weken een beslissing op uw aanvraag. Voorts heeft de ILT de mogelijkheid uw aanvraag éénmalig met zes weken te verlengen, ook kunt u worden verzocht aanvullende gegevens te overleggen waardoor de proceduretermijn opschort.

 
 
 
 

Algemene informatie over het formulier

Gebruik de Nederlandse taal in dit formulier. Alleen dan neemt de ILT het ingevulde formulier in behandeling.
U kunt het formulier altijd tussentijds opslaan via de knop 'Opslaan'. Er wordt dan een bestand aangemaakt dat u op uw computer kunt bewaren. U kunt dit bestand op een later tijdstip openen en het formulier verder invullen.
Nadat u het formulier volledig heeft ingevuld en verzonden, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Daarin vindt u een kopie van uw ingevulde gegevens in pdf-formaat.
Ook staat hierin het aanvraagnummer dat uw aanvraag heeft gekregen.

Datum van publicatie

01-01-2024

Vragen over het formulier?

Heeft u vragen over het invullen of de inhoud van het formulier? Neem contact op met de ILT via telefoonnummer 088-489 00 00. Heeft u een vraag over een ingediende aanvraag, houd dan het aanvraagnummer bij de hand. U kunt uw vragen ook stellen via het vragenformulier op de website.


De velden met een * vult u verplicht in.

 
 
 
 

Via MijnILT is het eenvoudiger om een vergunning aan te vragen of een melding te doen.

Uw belangrijkste voordelen zijn:

  • U kunt digitaal een vergunning aanvragen of een melding doen.
  • U heeft een overzicht van de aanvragen en meldingen die u heeft gedaan.
  • Door de automatische verwerking van data gaat de terugkoppeling sneller.
  • Uw aanvraag of melding wordt automatisch tussentijds opgeslagen waardoor uw gegevens niet verloren gaan.

U logt in bij MijnILT met eHerkenning.

 
 
 
Placeholder voor de inlogknoppen
 
 

U vult uw gegevens handmatig in.

 
 

U hebt een bedrijf of organisatie en u doet uw aanvraag of melding via MijnILT.

 
 
 
X

Bestand inladen

Selecteer het bestand met opgeslagen antwoorden dat u wilt openen.

Let op: Het bestand moet eerder vanuit dit formulier opgeslagen zijn.