Wat vraagt u met dit formulier aan?
Met dit formulier vraagt u een wijziging aan voor een bestaande erkenning voor het vervoer van gevaarlijke stoffen door de lucht. De regelgeving die bij deze erkenning hoort is vastgelegd in de ministeriƫle regeling 'Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht'. Deze regeling vindt u op Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht.
Voor wie is dit formulier bedoeld?
Voor houders van een erkenning voor het vervoer van gevaarlijke stoffen door de lucht.
Welke kosten zijn aan deze aanvraag verbonden?
Er zijn kosten aan deze aanvraag verbonden. Het tarief vindt u in de Regeling tarieven transportsectoren (Afdeling 2.5. Luchthavens, artikel 2.19).
Welke bijlagen zijn nodig?
- Een recent uittreksel (niet ouder dan 6 maanden) van de Kamer van Koophandel
- Een overzicht van alle medewerkers die in het bezit zijn van een certificaat en per medewerker een afschrift van het certificaat
- Een organigram en een korte omschrijving van de aanvragende instantie
- Een overzicht van alle andere medewerkers die zijn opgeleid in overeenstemming met de opleidingseisen genoemd in de Technische Voorschriften. Inclusief een omschrijving van de taken en bevoegdheden per medewerker
- Een omschrijving van de handelingen die betrekking hebben op het vervoer van gevaarlijke stoffen door de lucht
Toevoeging RA bij een bestaande erkenning
Een omschrijving van de handelingen die betrekking hebben op het vervoer van gevaarlijke stoffen door de lucht. En een overzicht van alle medewerkers die in het bezit zijn van een radioactief certificaat en per medewerker een afschrift van het certificaat.
Toevoegen bij naam-/adreswijziging
Een uittreksel van de Kamer van Koophandel
Wijzigen van de categorie van de huidige erkenning
U dient hiervoor een nieuwe aanvraag voor een erkenning in te dienen.
Zie ook: artikel 3 en 4 van de Regeling erkenningen vervoer gevaarlijke stoffen door de lucht.
Hoe verloopt uw aanvraag?
Uw aanvraag wordt in behandeling genomen als de aanvraag compleet en volledig is ingediend. Om te beoordelen of de ILT een erkenning kan verlenen, kan er tijdens de behandeling van een aanvraag een audit uitgevoerden worden. Heeft u de formulieren onvolledig of onjuist ingevuld? Of heeft u de gevraagde bijlage(n) niet meegestuurd? Dan neemt de ILT uw aanvraag niet in behandeling. U ontvangt dan een bericht en kunt alsnog de gegevens aanleveren.